سرفصل دروس کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی رباتیک در ایران

نوشته شده توسط:صادق فاتحی | ۱ دیدگاه

هنوز سرفصل کارشناسی ارشد مهندسی رباتیک توسط وزارت علوم تصویب نشده است . هر دانشگاهی برای خود یک سرفصل مجزا دارد. زمانی که یکی از این سرفصل ها به تصویب برسد اجرای آن برای تمامی دانشگاه های دارای این رشته و دانشجویان ورودی بعد از آن الزامی می گردد. فعلا سه سرفصل دانشگاه های امیرکبیر، شاهرود و تهران موجود است.

 

متاسفانه سرفصل دانشگاه های امیرکبیر و شاهرود دارای گرایش نیست بنابراین از نظر وزارت علوم رشته حساب نمی گردد.طبق قانون داخلی وزارت علوم، یک برنامه درسی یا باید حداقل سه گرایش داشته باشد که رشته حساب شود و یا گرایش محسوب می شود. از آن جا که سرفصل امیرکبیر و شاهرود گرایش ندارد گرایش کامپیوتر حساب می شود و دانشجویان از کنکور کامپیوتر وارد می شوند

اما دانشگاه تهران رشته مهندسی رباتیک را با پنج گرایش تعریف کرده است. که به شرح زیر است:

* ادراک و بینایی ربات
* تصمیم گیری وخودمختاری ربات
* طراحی ربات های بستر ثابت
* طراحی ربات های بستر سیار
* هدایت و ناوبری ربات

علاوه بر این تا کنون فقط یک سرفصل دکتری نوشته شده است که مربوط به دانشگاه تهران است و هنوز توسط وزارت علوم تصویب نشده است که دارای همان پنج گرایش مذکور است.

  • Hamed

    Hamed

    • ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ - ۱۸:۱۱:۱۳

    سلام من دانشجوی کارشناسی مکانیک هستم.میخوام ارشد رو رباتیک بخونم ولی چون اطلاعات کمی درباره دروس برق و کامپیوتر دارم، میترسم که نتونم بخونم. من چه کار کنم؟ ارشد رو چی بخونم تا دکتری رو بتونم رباتیک بخونم؟

    پاسخ مدیر (robomre ):   شما میتونید همون مکانیک رو ادامه بدید با گرایش به رباتیک . خیلی از اساتید مکانیک از فعالیت های رباتیک استقبال میکنند.
    پیشنهاد میکنم یه صحبتی با جناب آقای دکتر طالع ماسوله (دانشکده علوم فنون نوین دانشگاه تهران)داشته باشید. ایشون خیلی خوب میتونن راهنماییتون کنند.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!